Deklaracja dostępności strony Izby Administracji Skarbowej w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Izby Administracji Skarbowej w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Izby Administracji Skarbowej w Krakowie

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440).

    Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Izby Administracji Skarbowej w Krakowie jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-28

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Boczkowską, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna naszych budynków

    Pracujemy w kilku lokalizacjach.

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zajmuje cztery oddalone od siebie budynki.

    Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej poszczególnych budynków znajdziesz poniżej:

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, skontaktuj się z Anną Stolarczyk – koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Krakowie, ul. Wiślna 7, 31-007 Kraków,
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /9ew9t75coj,
    • w siedzibie urzędu:Izba Administracji Skarbowej w Krakowie, ul. Wiślna 7, 31-007 Kraków,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 28.07.2020 Data publikacji: 28.07.2020 11:30 Data ostatniej modyfikacji: 28.03.2024 12:29
    Autor: Agnieszka Kopijka Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Boczkowska
    Rejestr zmian