«Powrót

Obsługa elektroniczna wniosków WIS, WIA i WIP

Obsługa elektroniczna wniosków WIS, WIA i WIP

Obsługa elektroniczna wniosków WIS, WIA i WIP

  • Od 1 stycznia 2024 r. będzie można składać elektronicznie wnioski o wydanie wiążących informacji stawkowych (WIS), wnioski o wydanie wiążących informacji akcyzowych (WIA) i wnioski o wydanie wiążących informacji o pochodzeniu (WIP).
  • Wnioski o wydanie WIS będą składane w serwisie e-Urząd Skarbowy a wnioski o wydanie WIA i WIP na portalu PUESC.

1 stycznia 2024 r. w serwisie e-Urząd Skarbowy i na portalu PUESC zostaną udostępnione nowe funkcjonalności, które umożliwią przesłanie wniosków o wydanie wiążących informacji (WIS, WIA i WIP) oraz innych dokumentów dotyczących spraw o wydanie wiążących informacji.

Wnioski te będzie można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.

W związku z konsolidacją wydawania wiążących informacji podatkowych i celnych od 1 lipca 2023 r. wszystkie wiążące informacje wydaje Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS).

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 07.12.2023 Data publikacji: 07.12.2023 11:23 Data ostatniej modyfikacji: 07.12.2023 11:23
Autor: Ministerstwo Finansów Osoba publikująca: Monika Boczkowska Osoba modyfikująca: Monika Boczkowska
Rejestr zmian