Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza w Krakowie

    Deklaracja dostępności strony Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza w Krakowie

    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz.U z 2023, poz.1440). Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza w Krakowie.

    Data publikacji strony internetowej: 2017-03-01

    Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-01

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą. Serwis internetowy Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza jest zbudowany z dużej ilości podstron, na których zamieszczamy informacje od 2017 r. Niektóre podstrony serwisu, mogą nie być całkowicie dostępne, z powodu następujących niezgodności:

    • niektóre dokumenty i multimedia nie są w pełni dostępne, ponieważ mogą pochodzić z różnych źródeł, zostały udostępnione przed rokiem 2019, są zbyt obszerne, grafiki nie mają tekstu alternatywnego, itp.,
    • niektóre elementy strony mogą nie być w pełni dostępne, np. mają za niski kontrast, strona internetowa nie jest responsywna (nie dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki), itp.,
    • na niektórych elementach strony poruszanie się za pomocą klawiatury jest utrudnione.

    Deklaracja dostępności

    Data sporządzenia deklaracji: 2020-07-28

    Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-27

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez organ sektora publicznego.

    Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z Moniką Boczkowską, koordynatorem dostępności cyfrowej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail redakcja.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 255-74-56.

    Każdy ma prawo zgłosić:

    • uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępności.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności cyfrowej, o którą wnioskujesz, zaproponujemy Ci dostęp do strony internetowej lub jej elementu w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, związanych z dostępnością cyfrową, możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Budynek ul. Władysława Łokietka 20

    Otoczenie i dojazd do urzędu

    Budynek urzędu jest usytuowany u zbiegu ulic Władysława Łokietka i Oboźnej. 

    Jak dojechać do urzędu

    Do urzędu możesz dotrzeć:

    • własnym środkiem transportu – nie mamy miejsc parkingowych dla klientów oraz miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością. Można skorzystać z okolicznych miejsc parkingowych. W okolicy urzędu obowiązuje płatna strefa parkowania.
    • komunikacją miejską – autobusem linii nr 130. Najbliższe przystanki znajdują się przy ul. Wrocławskiej:
      • przystanek pn. „Friedleina" znajduje się w odległości około 700 m od urzędu, z przystanku do urzędu należy dojść ul. Łokietka;
      • przystanek pn. „Wrocławska" znajduje się w odległości około 450 m od urzędu. Z tego przystanku do urzędu należy dojść ul. Oboźną.

    Wejścia do budynku

    Wejście do budynku znajduje się na wysokim parterze. Prowadzą do niego pięciostopniowe schody. Budynek jest wyposażony w zewnętrzną platformę schodową dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przy platformie, w elewacji budynku, znajduje się dzwonek przywołujący obsługę. W przedsionku, za drzwiami wejściowymi, znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas otwarcia urzędu. Tam można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. W wiatrołapie/przedsionku znajduje się urna do której można wrzucić dokumenty w tym deklaracje podatkowe, bez konieczności oczekiwania w kolejce na obsługę.

    Korytarze, schody i windy

    Na piętra budynku można dostać się po schodach lub windą.

    Sala obsługi

    Sala obsługi klienta znajduje się na parterze, w bocznym skrzydle budynku. Nie jest dobrze widoczna od wejścia.Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny – metalowe panele przykręcone do stolików frontem.W poczekalni sali obsługi znajduje się kolejkomat oraz kącik dla dzieci. W poczekalni znajdują się dwa stanowiska komputerowe przeznaczone dla klientów. Na sali obsługi, przy stanowisku nr 6 jest zainstalowana pętla indukcyjna.

    Toalety

    Na parterze budynku w pobliżu sali obsługi znajduje się toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

    Wstęp z psem asystującym

    Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

    Ewakuacja

    Procedury w budynku uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

    Masz uwagi, zgłoś je

    W przypadku zidentyfikowania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznymskontaktuj się z Anną Stolarczyk, koordynatorem dostępności w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie.

    Zgłoś to na adres e-mail dostepnosc.ias.krakow@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (12) 254 77-53.

    Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno‑komunikacyjnej.

    Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. We wniosku należy wykazać interesfaktyczny.

    Wniosek musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail),
    • wskazanie bariery, której dotyczy,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

    Tutaj znajdziesz Wniosek o zapewnienie dostępnościarchitektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku, powiadomimy Cię o przyczynach opóźnienia. Wyznaczymy nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.

    Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o którą wnioskujesz, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz to zrobić w ciągu 30 dni od dnia, w którym:

    • upłynął nam termin na zapewnienie dostępności,
    • otrzymałeś odmowę zapewnienia dostępności.

    Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

    Korzystanie z pomocy osoby przybranej

    Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.

    Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN

    Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:

    • masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
    • musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
    • wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
    • wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.

    Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:

    • pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza: 30-016 Kraków, ul. Władysława Łokietka 20, 
    • na elektroniczną skrytkę ePUAP: /7j915wbdbu/SkrytkaESP,
    • w siedzibie urzędu: Kraków ul. Władysława Łokietka 20,
    • z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
    • z konta na PUESC.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.08.2020 Data publikacji: 03.08.2020 11:21 Data ostatniej modyfikacji: 28.03.2024 09:34
    Autor: Agnieszka Kopijka Osoba publikująca: Agnieszka Kopijka Osoba modyfikująca: Monika Boczkowska
    Rejestr zmian