«Powrót

30 ton paliwa bez akcyzy nie trafi na polski rynek

30 ton paliwa bez akcyzy nie trafi na polski rynek

30 ton paliwa bez akcyzy nie trafi na polski rynek

Duża ciężarówka z naczepą z cysterną do przewozu paliw płynnych.
Przenośny, elektryczny dystrybutor paliwa z licznikiem oraz wężem.
  • Małopolska KAS zatrzymała transport oleju napędowego, który miał trafić na Słowację, a pozostał w Polsce bez uiszczenia należnych podatków.
  • Na posesji w okolicach Nowego Sącza znaleziono nie tylko same substancje ropopochodne, ale także dwie cysterny do ich przewozu.
  • Zatrzymano także samochód ciężarowy, który w zbiornikach typu mauser próbował wywieźć 2 tony oleju z tego transportu.

Funkcjonariusze małopolskiej Służby Celno-Skarbowej zatrzymali cysternę przewożącą substancje ropopochodne, które nie zostały zgłoszone w systemie SENT. Skontrolowano cysternę zaparkowaną na jednej z posesji w okolicach Nowego Sącza. Z oświadczenia kierowcy wynikało, że przewoził on 30 ton oleju napędowego z Niemiec na Słowację w procedurze tzw. zawieszenia akcyzy. Jednakże towar został przepompowany na inną naczepę cysternę i pozostał w Polsce - bez uiszczenia należnych podatków takich jak VAT i akcyza. Funkcjonariusze znaleźli na posesji zarówno pustą cysternę, która przywiozła paliwo z Niemiec, jak i drugą cysternę, w której je zmagazynowano.

Równocześnie kilka kilometrów dalej inny patrol KAS zatrzymał samochód ciężarowy, którym w zbiornikach typu mauser próbowano wywieźć dwie tony tego właśnie paliwa. W aucie znaleziono także przenośny, elektryczny dystrybutor paliwa z licznikiem. Transport nie został zgłoszony w systemie SENT.

W związku z brakiem powiadomienia właściwego Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego o przeładunku towaru akcyzowego oraz w związku z zachodzącym podejrzeniem zmiany miejsca jego przeznaczenia, towar oraz pojazdy do przewożące zatrzymano do dalszego postępowania. Natomiast osobom, które wprowadziły towar na terytorium Polski, a następnie dystrybuowały w naszym kraju grożą teraz konsekwencje prawne.