Sposoby załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Wieliczce

    Sposoby załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Wieliczce

    Sposoby załatwiania spraw w Urzędzie Skarbowym w Wieliczce

    Godziny otwarcia urzędu:

    poniedziałek 7:15 - 18:00
    wtorek - piątek 7:15 - 15:15

    Kasa urzędu otwarta:
    poniedziałek - piątek 7:30 - 15:00

     

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wieliczce lub Zastępca Naczelnika przyjmuje klientów zgłaszających skargi lub wnioski codziennie w godzinach urzędowania a także w każdy poniedziałek, w godz. 14:00 - 16:00, po wcześniejszym umówieniu się w Sekretariacie Naczelnika Urzędu Skarbowego pod numerem 12 279-85-03
     

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej względnie Zastępca Dyrektora przyjmuje klientów zgłaszających skargi lub wnioski codziennie w godzinach urzędowania, a także w każdy poniedziałek w godzinach od 14.00 do 16.00 w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Krakowie przy ul. Wiślna 7, pok. 208.

    Ze względów organizacyjnych uprzejmie prosimy o wcześniejszy kontakt z sekretariatem IAS pod nr telefonu: 12-42-20-047, 12-25-57-400. Istnieje również możliwość ustalenia dogodnego dla klientów terminu przyjęcia w sprawach skarg i wniosków w godzinach późniejszych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny spotkania.

    Rozpatrywaniem oraz koordynowaniem załatwiania skarg i wniosków dotyczących działalności Urzędów Skarbowych woj. małopolskiego oraz Małopolskiego Urzędu Celno – Skarbowego w Krakowie zajmuje się Dział Kontroli Wewnętrznej tut. Izby Administracji Skarbowej w budynku przy al. Krasińskiego 11b. Interesanci w sprawach skarg i wniosków są przyjmowani w pok.103,108,109,111 w godzinach od godz. 7.15 do 15.00, a także w każdy poniedziałek do godz. 16.00.

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują poniższe przepisy:

    Rozstrzygnięcia spraw
    Sprawy załatwiane są pisemnie, a w przypadkach dopuszczonych prawem zgłaszane są ustnie.

      • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.),

      • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2017r. poz.201),

      • Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017r.w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej,

      • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46),

      • Regulamin Organizacyjny Urzędu Skarbowego w Wieliczce,

      • Dokumenty wpływające do urzędu skarbowego za pośrednictwem poczty oraz drogą elektroniczną trafiają do sekretariatu Naczelnika, są tam segregowane, fakt wpływu potwierdzony jest datownikiem i podpisem osoby przyjmującej. Dokumenty przyjmowane od podatników na sali operacyjnej po formalnej kontroli są zaopatrywane w pieczęć wpływu, podpis osoby przyjmującej oraz adnotację o załącznikach i ewentualnych brakach. Dokumenty w formie druków przekazywane są bezpośrednio do komórek organizacyjnych i wprowadzane do systemu POLTAX. Pozostałe dokumenty: wnioski, prośby, zawiadomienia, zastrzeżenia, itp. przekazywane są Naczelnikowi Urzędu Skarbowego. Naczelnik rozdziela korespondencję do poszczególnych komórek merytorycznych. Odbiór korespondencji przez komórki merytoryczne odbywa się w sekretariacie Naczelnika. Pisma zaewidencjonowane w rejestrze przyjętej korespondencji przekazywane są za potwierdzeniem kierownikowi komórki lub innej upoważnionej osobie. Wnioski ewidencjonowane są w systemie POLTAX, sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki.,

      • zaświadczenia wydawane są nie później niż w terminie siedmiu dni od daty złożenia wniosku; Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe ( Dz. U. z 2015 r., poz. 2355).,

      • sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania i wydawania decyzji załatwiane są zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Z 2017r. poz. 201),

      • skargi i wnioski wnoszone przez klientów administracji skarbowej na działania urzędów skarbowych podlegają rozpatrzeniu w Dziale Kontroli Wewnętrznej Izby Administracji Skarbowej zgodnie z Zarządzeniem Nr 1 Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie z dnia 3 marca 2017r. w sprawie nadania Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie Regulaminu Organizacyjnego, oraz Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016r. Poz. 23).

    Rozstrzygnięcie spraw:

    Sprawy załatwiane są pisemnie, a w przypadkach dopuszczonych prawem zgłaszane są ustnie.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 02.06.2017 Data publikacji: 02.06.2017 14:38 Data ostatniej modyfikacji: 31.01.2019 13:41
    Autor: Marta Sowińska Osoba publikująca: Katarzyna Drabik Osoba modyfikująca: Agnieszka Chruślicka
    Rejestr zmian