Małopolski Urząd Skarbowy, Urząd Skarbowy Kraków-Nowa Huta oraz Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze zostali tegorocznymi laureatami konkursu organizowanego przez Business Center Club i Ministerstwo Finansów „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy".
W ubiegły wtorek (2 marca) w siedzibie Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie odbyło się uroczyste wręczenie nagród w XVIII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy".
W spotkaniu wzięli udział: Kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej, wiceprezes Zarządu BCC Pani Katarzyna Woszczyna Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie Pan Tadeusz Gibas, Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Nowa Huta Pan dr Dariusz Gryglik, Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze Pani Beata Kaczmarczyk-Filipek, Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego Pan Tomasz Janeczek oraz Dyrektor honorowy Loży Małopolskiej BCC Pan Michał Wysłocki.
Spotkanie otworzył gospodarz spotkania, Pan naczelnik Tomasz Janeczek i podziękował gościom za przybycie. Następnie głos zabrała Pani Kanclerz Katarzyna Woszczyna, która opisała zasady konkursu oraz wyjaśniła, co jest papierkiem lakmusowym relacji urzędy-przedsiębiorcy - Miarą naszej [Małopolska KAS-BCC] współpracy jest brak interwencji: nikt z przedsiębiorców zrzeszonych w małopolskiej loży BCC nie zwrócił się do mnie z prośbą o interwencję ws. kontaktów ze skarbówką. Nie było w tym zakresie żadnych negatywnych informacji.
Z kolei w swoim wystąpieniu Pan dyrektor Gibas podziękował za pozytywną informację zwrotną o pracy Małopolskiej KAS. Wyróżnione w tym roku urzędy generują blisko 70% przychodów budżetowych w woj. małopolskim – podkreślił i dodał – Dlatego wyniki konkursu przyjmuję z dużą satysfakcją, bo są dowodem na to, że liczba klientów nie ma wpływu na standardy obsługi. Dbamy, by jakość świadczonych przez nas usług była wysoka zarówno w niewielkich miastach jak i krakowskiej aglomeracji.
Spotkanie zakończyło się uroczystym wręczeniem dyplomów przez Dyrektora honorowego Loży Małopolskiej BCC.
„Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" ma długa tradycję – już w 2002 r. Business Centre Club wspólnie z Ministerstwem Finansów zainicjowało konkurs, aby wyróżniać urzędy, które charakteryzują się dobrą organizacją pracy i kompetentną kadrą.
Głównymi celami konkursu są:
- tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi a przedsiębiorcami,
- zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków,
- tworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości i akceptacji poprzez lepsze poznanie praw i obowiązków obu stron oraz uwarunkowań, które towarzyszą działalności urzędów i przedsiębiorstw,
- upublicznianie i promocja wysokich standardów obsługi klienta osiągniętych przez wyróżnione placówki,
- upowszechnianie dobrych praktyk w urzędach skarbowych na terenie całego kraju,
- wzmacnianie pozytywnego wizerunku urzędu skarbowego i jego pracowników.