«Powrót

Tarnów. Minister Finansów zaprezentuje udogodnienia dla Podatników

Tarnów. Minister Finansów zaprezentuje udogodnienia dla Podatników

Tarnów. Minister Finansów zaprezentuje udogodnienia dla Podatników

W poniedziałek, 17 sierpnia 2015 r. o godzinie 10.00 w siedzibie Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie przy al. Solidarności 5-9B Minister Finansów Pan Mateusz Szczurek spotka się z lokalnymi przedsiębiorcami. Konferencja poświęcona będzie zmianom w Administracji Podatkowej, w tym utworzeniu Centrów Obsługi Podatnika oraz powołaniu Asystentów Podatnika. W Centrach Obsługi Podatnicy będą mogli załatwić sprawy związane z podatkami, cłami oraz składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Asystenci Podatnika pomogą początkującym Przedsiębiorcom w uzyskaniu wiedzy podatkowej. W drugiej części spotkania przewidziano czas na zadawanie pytań.

Centrum obsługi to możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Zapewni kompleksową obsługę klientów w zakresie bieżących spraw, którymi zajmuje się Administracja Podatkowa. Dodatkowo będzie można tam złożyć dokumenty ZUS (dotyczące płatników składek), złożyć podania i deklaracje akcyzowe oraz załatwić sprawy związane z rejestracją w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) i obsługą systemu e-PUAP.

W zakresie składanych podań i deklaracji oraz wydawanych zaświadczeń i udzielanych wyjaśnień z zakresu prawa podatkowego obsługa w Centrach prowadzona będzie niezależnie od miejsca zamieszkania czy miejsca prowadzenia działalności przez Podatników – w tych kwestiach przestanie obowiązywać tzw. właściwość miejscowa naczelnika urzędu skarbowego.

Nowe centra oznaczają jeszcze szybszą i bardziej komfortową obsługę klientów, zgodną z przyjętymi jednolitymi standardami, uwzględniającą indywidualne podejście do klienta.

W całym kraju w pierwszym etapie planowane jest uruchomienie 50 takich Centrów Obsługi. W Małopolsce powstaną cztery: w Urzędzie Skarbowym Kraków-Nowa Huta, w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie, w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu i w Urzędzie Skarbowym w Bochni.

Pilotażowo od 1 września 2015 r. w 4 centrach obsługi w woj. małopolskim działalność rozpocznie 8 asystentów podatnika. Jest to usługa dedykowana mikroprzedsiębiorcom, a świadczona będzie przez pierwsze półtora roku prowadzenia działalności. Asystenci Podatnika to pomoc w uzyskaniu rzetelnej wiedzy podatkowej na start w biznesie.

Do zadań Asystenta Podatnika należało będzie: pomoc przedsiębiorcy w pokonywaniu pojawiających się trudności związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, udzielanie pomocy w indywidualnych sprawach przedsiębiorcy i realizacji przez niego obowiązków podatkowych, informowanie o terminach wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz zasadach korzystania z ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, udzielanie ogólnych informacji o rodzajach spraw załatwianych przez inne organy podatkowe i ZUS.

Od 1 stycznia 2016 r. Asystenci Podatnika będą już funkcjonowali we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.