Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Pierwszym Urzędzie Skarbowym Kraków regulują w szczególności poniższe przepisy: 
    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 poz.768),
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016r. poz. 2138),
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r. Nr 5, poz.46),
    zastąpione przez rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib dyrektorów izb administracji skarbowej, naczelników urzędów skarbowych i naczelników urzędów celno-skarbowych oraz siedziby dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (Dz.U. poz. 393),
    rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie niektórych podatników i płatników, w odniesieniu do których zadania są wykonywane przez naczelnika urzędu skarbowego innego niż właściwy miejscowo (Dz.U. poz. 437),
    rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie wyznaczenia organów Krajowej Administracji Skarbowej do wykonywania niektórych zadań Krajowej Administracji Skarbowej oraz określenia terytorialnego zasięgu ich działania (Dz.U. poz. 448). 
    Regulamin Organizacyjny Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków.
     
    Sprawy w Pierwszym Urzędzie Skarbowym Kraków załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu ogólnych zasad tj. praworządności, terminowości, prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do organu podatkowego, zapewnienia stronie czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz podjęcia niezbędnych działań w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonej sprawy.
    W celu sprawnej i rzeczowej obsługi podatników tworzy się na Sali Obsługi Podatników, mieszczącej się na parterze budynku przy ul.Rzemieślniczej 20, stanowiska realizujące następujące zadania:
    przyjmowanie dokumentów, deklaracji,
    wydawanie formularzy podatkowych,
    wydawanie zaświadczeń,
    udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w Urzędzie.
    Sala Obsługi Podatników czynna jest w godzinach pracy Urzędu tj.:
    - w poniedziałki od godz. 7.30 do 18.00
    - w dni od wtorku do piatku od godz. 7.30 do 15.15
    - KASA czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 14.00
     
    SKARGI I WNIOSKI
        Przyjmowanie i załatwianie i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski (Dz. U. z 2013r., poz. 267) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, (Dz. U. Nr 5 poz. 46).
           
        Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie, tj.  od poniedziałku do piątku w godz.  7.15 – 15.15 oraz w środy w godz. 7.15 – 16.00, po wcześniejszym umówieniu  w Sekretariacie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków pod numerem 12 38 46 317.
        
        Skargi i wnioski dotyczące działalności Izby Skarbowej i urzędów skarbowych woj. małopolskiego można składać pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Krakowie ul. Wiślna 7, 31 – 007 Kraków.
    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej lub wyznaczony zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 14.00 do 16.00, po wcześniejszym umówieniu w Sekretariacie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie  pod numerem 12 25 57 400.
     
        Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.    
    Skargi i wnioski, zarówno te nadesłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z §8.1 w/w rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. 
         
     
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 31.05.2017 Data publikacji: 12.05.2015 11:09 Data ostatniej modyfikacji: 31.05.2017 13:02
    Autor: Katarzyna Salwa Osoba publikująca: Dominik Sebastian Kadłub Osoba modyfikująca: Katarzyna Drabik
    Rejestr zmian