2 maja 2019 r. dniem wolnym od pracy

    2 maja 2019 r. dniem wolnym od pracy

    2 maja 2019 r. dniem wolnym od pracy

    Urzędy skarbowe województwa małopolskiego, Małopolski Urząd Celno-Skarbowy oraz Izba Administracji Skarbowej w Krakowie 2 maja 2019 r. (czwartek) nie pracują. W zamian urzędy oraz Izba będą otwarte 11 maja 2019 r. (sobota). Okienka kasowe w tym dniu będą czynne w godzinach od 9:00 do 13:00.  

     

    Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 7 Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 kwietnia 2019 r. (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

    Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT – sprzedam faktury”

    Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT – sprzedam faktury”

    Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT – sprzedam faktury”

    Uwaga na ogłoszenia „sprzedam koszty VAT – sprzedam faktury
    • Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa monitorują publikowane w Internecie ogłoszenia dotyczące sprzedaży kosztów firmowych.
    • Wykorzystanie danych z JPK_VAT i STIR pozwala na wykrywane tzw. pustych faktur.

    Proceder polega na wystawianiu faktur dokumentujących fikcyjne zdarzenia gospodarcze. Faktury te są następnie księgowane przez ich nabywcę, zwiększając kwotę naliczonego podatku VAT oraz zmniejszając kwotę podlegającą opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

    Bardzo często sprzedawca „wystawiając" fakturę korzysta z danych innych podmiotów gospodarczych bez ich wiedzy. Ten model działania dominuje w przypadku ogłoszeń internetowych. Oszust wprawdzie deklaruje, że dana faktura będzie zaksięgowana i wykazana w pliku JPK_VAT, rzeczywistość jest jednak inna.

    Taka faktura jest niczym innym jak zadrukowaną kartką papieru.

    Oferentom i potencjalnym nabywcom takich faktur zwracamy uwagę, że handel fakturami jest nielegalny i zagrożony (tak dla wystawcy jak i nabywcy) karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy aż do 25 lat.

    Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów (link otwiera nowe okno w innym serwisie)

    Spotkanie z przedsiębiorcami w związku z brexitem

    Spotkanie z przedsiębiorcami w związku z brexitem

    Spotkanie z przedsiębiorcami w związku z brexitem

    W związku z przewidzianym na dzień 29 marca 2019 roku opuszczeniem Wspólnoty Europejskiej przez Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Izba Administracji Skarbowej w Krakowie planuje zorganizowanie spotkania z przedsiębiorcami dokonującymi obrotu towarowego ze Zjednoczonym Królestwem, a które aktualnie nie dokonują obrotu z krajami spoza UE. Celem spotkania jest przybliżenie nowych obowiązków związanych z obrotem towarowym z Wielką Brytanią i Irlandią Północną  wynikających z wyjścia Zjednoczonego Królestwa z UE.

    Spotkanie odbędzie się w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Krakowie przy ul. Wiślnej 7 (sala szkoleniowa I piętro)  w dniach  12 marca 2019 r. oraz 27 marca 2019 r. o godz. 10.00.

    Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, uczestnictwo w spotkaniu proszę potwierdzić na e-mai: icc.ias.35000@mf.gov.pl  (wskazując preferowaną datę  - 12 lub 27 marca br.) .

    Na powyższy adres można również przesłać pytania (tematy), na które chcieliby Państwo poruszyć na spotkaniu.

    Szczegółowe informacje dotyczące obrotu towarowego z Wielką Brytanią i Irlandią Północną po brexicie można również znaleźć pod adresem https://www.podatki.gov.pl/clo/brexit/ (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

    W razie dodatkowych pytań dotyczących planowanego spotkania pomocą służy Dział Obsługi Przedsiębiorców w zakresie Cła, Pozwoleń i Czynności Audytowych w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie, tel. 12 629-05-69.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 05.03.2019 Data publikacji: 05.03.2019 16:00 Data ostatniej modyfikacji: 05.03.2019 16:04
    Autor: Piotr Płonka Osoba publikująca: Monika Jakutin Osoba modyfikująca: Monika Jakutin
    Rejestr zmian

    Brexit - konsekwencje dla przedsiębiorców

    Brexit - konsekwencje dla przedsiębiorców

    Brexit - konsekwencje dla przedsiębiorców

    • Ewentualne wystąpienie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej bez umowy (tzw. twarde wyjście) będzie oznaczać, że już od 30 marca 2019 r. władze celne państw członkowskich UE w procedurze eksportu i importu z Wielką Brytanią i Irlandią Północną będą stosować takie przepisy, jakie obecnie stosują wobec krajów trzecich, tj. krajów nie będących członkami UE.
    • Spowoduje to konieczność dopełniania przez przedsiębiorców standardowych formalności celnych: składania zgłoszeń i deklaracji celnych oraz płacenia należności celnych i podatkowych (VAT i akcyza).
    • Podmioty, które aktualnie nie dokonują obrotu towarowego z krajami spoza UE, będą zobowiązane do zarejestrowania się w usłudze e-Klient na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).

    Brexit stworzy nową sytuację prawną w porównaniu z obecną, kiedy nie obowiązują formalności celne w handlu towarami unijnymi pomiędzy Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, a pozostałymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

    Dla przedsiębiorców oznaczać to będzie konieczność dopełnienia standardowych formalności celnych w przypadku wywozu lub przywozu towarów w handlu pomiędzy Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Przedsiębiorcy powinni przygotować się do stosowania operacji celnych, adekwatnych do kierunku handlu (przywóz/wywóz/tranzyt).

    W przywozie, po wyjściu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej będzie to w szczególności oznaczało konieczność elektronicznego składania danych bezpieczeństwa, tj. przywozowych deklaracji skróconych dla celów analizy ryzyka (system AIS/ICS) oraz dokonywania importowych zgłoszeń celnych, skutkujących objęciem towarów właściwą procedurą celną (system AIS/IMPORT).

    W wywozie, towary unijne wywożone z Polski do Zjednoczonego Królestwa muszą zostać zgłoszone do procedury wywozu. Zgłoszenie wywozowe składa się w formie elektronicznej do systemu AES/ECS2. Potwierdzeniem zakończenia procedury wywozu jest komunikat elektroniczny IE599 podpisany przez urząd wywozu, stanowiący także dowód dla organu podatkowego w zakresie zastosowania 0% stawki VAT.

    W tranzycie, co do zasady towary powinny się przemieścić z/do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej do/z Polski w ramach procedury tranzytu. Od przedsiębiorcy zależeć będzie wybór jednej z dwóch możliwych procedur: wspólnej procedury tranzytowej w systemie NCTS (w Polsce pod nazwą NCTS2) lub procedury TIR. W przypadku wspólnej procedury tranzytowej zabezpieczenie tranzytowe powinno obejmować obszar Zjednoczonego Królestwa. Należy pamiętać o prawidłowym zakończeniu operacji tranzytowej w urzędzie celnym przeznaczenia, gdyż w przeciwnym przypadku może dojść do sytuacji poboru długu celnego z tytułu nieprawidłowości.

    Podstawowymi warunkami umożliwiającymi podmiotom dopełnianie wymaganych formalności w obszarze związanym ze składaniem deklaracji i zgłoszeń celnych jest:

    1. posiadanie aplikacji umożliwiających przesłanie elektronicznych komunikatów do systemu IT, zbudowanych zgodnie ze specyfikacjami technicznymi dla przedsiębiorców udostępnionymi na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo – Celnych (link otwiera nowe okno w innym serwisie) w części SISC,
    2. dopełnienie formalności związanych z usługą e-Klient (link otwiera nowe okno w innym serwisie), w tym uzyskanie przez podmiot numeru EORI,
    3. dysponowanie przez osobę fizyczną, która w imieniu podmiotu będzie przesyłała komunikaty do systemu IT, narzędziem do ich elektronicznego podpisywania.

    W celu zapewnienia prawidłowości formalności związanych z dokonywaniem deklaracji/zgłoszeń celnych istnieje możliwość skontaktowania się z profesjonalnym reprezentantem działającym na rynku usług.

    Materiały informacyjne i wsparcie dla podatników

    W Portalu podatkowym Ministerstwa Finansów utworzony został dział tematyczny Brexit: sprawy celne (link otwiera nowe okno w innym serwisie)

    Przedsiębiorcy znajdą tam materiały o obrocie towarowym z krajami trzecimi i obowiązującymi w tym zakresie regulacjami prawnymi:

    W dziale „Brexit" znajduje się również link do strony Komisji Europejskiej, Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Unii Celnej, gdzie dostępne są dodatkowe informacje na temat konsekwencji wyjścia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej.

    Informacje o zmianach spowodowanych wyjściem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Płn. z UE można również uzyskać w Krajowej Informacji Skarbowej (KIS), pod numerami telefonów:

    • 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
    • 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
    • +48 22 330 03 30 (z zagranicy)

    Po połączeniu z numerem infolinii należy wybrać jako temat rozmowy nr 2 (informacje celne ), a następnie nr 1 (przepisy celne i Brexit).

    Podatnicy dzwoniący w sprawach związanych z Brexitem są bezpośrednio kierowani do konsultantów zajmujących się tą tematyką.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    25 listopada 2018 r. przywódcy UE-27 zatwierdzili uzgodniony przez obie strony tekst umowy o wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej. Umowa przewiduje okres przejściowy, obejmujący m.in. zasadę „stand still" (utrzymanie stanu obecnego) w kontekście obrotu towarowego.

    Uzgodniony okres przejściowy miałby trwać od dnia wyjścia Zjednoczonego Królestwa, tj. od końca dnia 29 marca 2019 r. do końca 2020 roku, z możliwością przedłużenia. W tym czasie zachowane zostaną dotychczasowe zasady obrotu towarowego (brak kontroli i ograniczeń).

    Jeśli jednak umowa wyjścia nie uzyska akceptacji Parlamentu Zjednoczonego Królestwa oraz nie zostaną poczynione inne uzgodnienia pomiędzy Zjednoczonym Królestwem oraz UE w tym zakresie, realne jest tzw. „twarde wyjście" Zjednoczonego Królestwa, tj. wyjście bez umowy już z upływem dnia 29 marca 2019 r.

    Zmiana w zakresie obsługi zgłoszeń celnych w procedurach wywozowych w Oddziale Celnym PL Kraków-Balice

    Zmiana w zakresie obsługi zgłoszeń celnych w procedurach wywozowych w Oddziale Celnym PL Kraków-Balice

    Zmiana w zakresie obsługi zgłoszeń celnych w procedurach wywozowych w Oddziale Celnym PL Kraków-Balice


    Małopolski Urząd Celno-Skarbowy w Krakowie informuje, że z dniem 01 stycznia 2019 r. nastąpi niewielka zmiana w systemie obsługi zgłoszeń celnych w ramach Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw Celnych (CUDO).
    Towary przedstawiane na terenie Oddziału Celnego PL Kraków-Balice do procedur wywozowych przewożonych transportem lotniczym, dla których jest stosowana jednolita umowa przewozu, winny być zgłaszane w systemie AES na kodzie jednostki 351030 (OC PL Kraków Balice), a nie jak dotychczas 351020 (OC II w Krakowie).

    Przypominamy, że jeżeli zgłaszający zawnioskuje o zastosowanie jednolitej umowy przewozu, formalności związane z wyprowadzeniem są obsługiwane w urzędzie celnym, w którym towary są przejmowane w ramach jednolitej umowy przewozu w celu transportu z obszaru celnego Unii do kraju trzeciego (tam też następuje potwierdzenie wyprowadzenia towarów). Za ww. wniosek uznaje się zgłoszenie celne, w którym: w polu 25 zgłoszenia celnego „Rodzaj transportu na granicy" występują kody: 1, 2, 4, 5 tj. transport morski, lotniczy, kolejowy lub pocztowy, a w polu 44 zgłoszenia celnego zadeklarowany jest kod dokumentu załączonego do zgłoszenia „4DK1" przypisany do jednolitej umowy przewozu, a następnie po myślniku numer dokumentu przewozowego będącego jednolitą umową przewozu.   

    Zgłoszenia celne w procedurach wywozowych, w których nie jest stosowana jednolita umowa przewozu, należy przesyłać do systemu AES tak jak dotychczas na kod jednostki 351020- OC II w Krakowie.

    Dane kontaktowe w zakresie obsługi wszystkich zgłoszeń celnych pozostają bez zmian tj.
    tel.: 12 6276073; 12 6276079,
    e-mail: pl351020@mf.gov.pl – skrzynka CUDO - (OC II  Kraków) do bieżącej obsługi zgłoszeń celnych.

     

    24 grudnia 2018 roku dniem wolnym od pracy

    24 grudnia 2018 roku dniem wolnym od pracy

    24 grudnia 2018 roku dniem wolnym od pracy

    Zgodnie z rządzeniem nr 17 Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 2018 r.  24 grudnia 2018 r. został ustalony dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji rządowej, Izba Administracji Skarbowej w Krakowie uprzejmie informuje, że:

    24 grudnia 2018 r.(poniedziałek) Izba Administracji Skarbowej w Krakowie, urzędy skarbowe województwa małopolskiego i Małopolski Urząd Celno-Skarbowy będą nieczynne.

    Wyznaczonym dniem pracy jest 15 grudnia 2018 r. (sobota). Urzędy w tym dniu czynne w godzinach od 7.15 do 15.15. Okienka kasowe czynne w godzinach od 9:00 do 13:00.

     

    Rejestr zmian

    Zmiana adresów e-mail - informacja dla podmiotów i agencji celnych

    Zmiana adresów e-mail - informacja dla podmiotów i agencji celnych

    Zmiana adresów e-mail - informacja dla podmiotów i agencji celnych

    Informacja dla podmiotów i agencji celnych dokonujących odpraw celnych oraz przemieszczania wyrobów akcyzowych w Centrum Urzędowym Dokonywania Odpraw – CUDO Kraków, ul Nad Drwiną 16, 30-741 Kraków.

    Małopolski Urząd Celno-Skarbowy w Krakowie, informuje, że od dnia 24.08.2018 r. nastąpiła zmiana adresów mailowych do kontaktu z Urzędem. Poniżej przedstawimy aktualne adresy.
     

    pl351020@mf.gov.pl – skrzynka CUDO  Kraków - do bieżącej obsług zgłoszeń celnych,
     

    pl351020emcs@mf.gov.pl – skrzynka CUDO  Kraków - do procedury awaryjnej w systemie EMCS,
     

    oc.krakow.malopolskie.ucs@mf.gov.pl – dziennik podawczy Delegatury Kraków Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Krakowie oraz CUDO Kraków.
     

    Informacja dla podmiotów korzystających z art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług

    Informacja dla podmiotów korzystających z art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług

    Informacja dla podmiotów korzystających z art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług

    Małopolski Urząd Celno-Skarbowy w Krakowie informuje, że deklaracje VAT-7  z zestawieniem zgłoszeń celnych oraz z urzędowym poświadczeniem odbioru (UPO) lub pieczęcią wpływu potwierdzającą złożenie w Urzędzie Skarbowym, należy składać w formie papierowej lub elektronicznie do:
     

    Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego

    Drugi Dział Postępowania Celnego

    ul. Piłsudskiego 50, 33-300 Nowy Sącz

    e-mail: mucs.33a.351000@mf.gov.pl

    fax: 48 18 449 53 36