Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy likwidującej szlabany na państwowych autostradach

    Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy likwidującej szlabany na państwowych autostradach

    Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy likwidującej szlabany na państwowych autostradach

    brama z barierkami przy płatnej drodze na autostradzie - punkt poboru opłat
    • Przygotowany w Ministerstwie Finansów projekt ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym oraz niektórych innych ustaw wprowadza nową metodę poboru opłaty na państwowych autostradach.
    • Nowe regulacje zwiększą płynność ruchu i komfort kierowców.
    • Przejazd odcinkami Konin – Stryków (autostrada A2) i Wrocław – Sośnica (autostrada A4) bez zatrzymywania się przed szlabanem, będzie możliwy od 1 grudnia 2021 r.

    Dzięki nowej metodzie poboru opłaty w systemie swobodnego ruchu, czyli przejazdu bez zatrzymywania się, zwiększymy przepustowość państwowych autostrad. Nowoczesny i efektywny pobór opłaty umożliwi likwidację bramek i szlabanów, a tym samym ograniczy zatory i poprawi komfort przejazdu

    – mówi minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński.

    Przygotowane rozwiązanie pozwoli kierowcom na płynne poruszanie się. Nowy sposób poboru opłaty za przejazd będzie działać w ramach Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS – e-TOLL, który już niebawem zastąpi system viaTOLL. Wykorzystując możliwości systemu e-TOLL zmniejszymy koszty poboru opłaty za przejazd. Nie trzeba będzie już przeznaczać środków na utrzymanie i modernizację infrastruktury towarzyszącej Manualnemu Systemowi Poboru Opłat, czyli bramek autostradowych i ich wyposażenia

    – dodaje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

    Zmiany dla użytkowników autostrad

    W obecnie funkcjonującym systemie poboru opłaty za przejazd autostradą konieczne jest zatrzymanie w Miejscu Poboru Opłat (MPO), pobranie biletu lub wniesienie opłaty i oczekiwanie na podniesienie szlabanu, aby wjechać lub zjechać z autostrady.

    W systemie e-TOLL użytkownik będzie miał dostęp do wszystkich danych, dokumentów i usług po zalogowaniu do konta klienta w dedykowanym dla niego serwisie, który zostanie uruchomiony w maju 2021 r. Ułatwieniem dla przewoźników będzie ograniczony zakres danych wymaganych do rejestracji w systemie e-TOLL oraz brak konieczności zawierania umowy.

    Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa wprowadzą dwie możliwości opłacania przejazdu autostradą przez pojazdy lekkie (o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony):

    • Zakup biletu autostradowego online lub w formie wydrukowanego biletu np. na stacji paliw czy w kiosku, po podaniu numeru rejestracyjnego pojazdu. Bilet autostradowy każdorazowo będzie obowiązywał w określonym czasie i na danym odcinku autostrady, wskazanym przez kierowcę.
    • Na podstawie danych geolokalizacyjnych pojazdu przekazywanych do Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS (e-TOLL). Takie rozliczenie opłaty odbywać się będzie z wykorzystaniem nowoczesnych i wygodnych metod płatności. Kierowca będzie musiał jedynie zarejestrować się w systemie oraz zainstalować i uruchomić bezpłatną aplikację mobilną e-TOLL PL (dostarczoną przez KAS), stosowne urządzenie OBU – On Board Unit lub ZSL – Zewnętrzny System Lokalizacyjny.

    Chcemy, aby możliwość rozliczania opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów lekkich z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL została, jako opcja, wprowadzona w momencie uruchomienia systemu e-TOLL dla pojazdów ciężkich, czyli już w czerwcu 2021 r.

    – informuje wiceminister Magdalena Rzeczkowska.

    Dla kierowców wnoszących opłatę elektroniczną, zostaną udostępnione dedykowane pasy wjazdowe i wyjazdowe na państwowych autostradach.

    Kontrola opłacania przejazdów na państwowych autostradach

    Obowiązek wniesienia opłaty za przejazd autostradą będzie spoczywał na właścicielu, posiadaczu lub użytkowniku pojazdu.

    Podstawowym elementem systemu kontroli opłacania przejazdów będą urządzenia (kamery typu OCR) służące do rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Ujawnienie nieprawidłowości we wnoszeniu opłat będzie wynikiem na bieżąco realizowanego procesu automatycznej analizy danych. Niewniesienie opłaty za przejazd autostradą będzie skutkować nałożeniem opłaty dodatkowej. Opłata dodatkowa nie zostanie pobierana, jeśli w ciągu 3 dni od zakończenia przejazdu, zostanie zakupiony bilet elektroniczny za nieopłacony przejazd.

    Uzupełnieniem systemu nadzorowania prawidłowości opłacania przejazdów, będzie kontrola drogowa prowadzona przez funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej oraz uzupełniająco funkcjonariuszy Policji i inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli braku opłaty za przejazd, kierujący otrzyma mandat. W takiej sytuacji nie będzie naliczana opłata dodatkowa.

    Współpraca z koncesjonariuszami

    Sprzedaż biletów autostradowych będą mogli prowadzić przedsiębiorcy na podstawie umowy zawartej z Szefem KAS. Pozwoli to w szczególności na wdrożenie interoperacyjności krajowej i wnoszenie opłat z wykorzystaniem istniejących rozwiązań wykorzystywanych do wnoszenia opłat na odcinkach koncesyjnych, które już obecnie umożliwiają wniesienie opłaty z wykorzystaniem videotollingu i aplikacji integratorów płatności.

    Przepisy ustawy przewidują możliwość likwidacji bramek i zmiany sposobu poboru opłat również na odcinkach koncesyjnych, na wniosek koncesjonariuszy, po zmianie umowy koncesyjnej. Krajowa Administracja Skarbowa jest otwarta na dialog z przedstawicielami biznesu w tej sprawie.

    Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej

    Powiązane

    System e-TOLL coraz bliżej. Poznaj główne założenia

    Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami nt. rozliczenia podatku

    Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami nt. rozliczenia podatku

    Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami nt. rozliczenia podatku

    • Uwaga na fałszywe e-maile, które sugerują, że nadawcą jest Ministerstwo Finansów lub podległy mu podmiot.
    • Odbiorcy są wzywani do uzupełnienia formularza dotyczącego rozliczenia podatku.
    • W rzeczywistości to kampania phishingowa, która ma wyłudzić dane osobowe i kart kredytowych.  

    Przykładowy fałszywy e-mail:

    Drodzy Klienci,
    Masz prawo do zwrotu podatku w wysokości 634.79 PLN
    Prześlij poniższy formularz, abyśmy mogli go przetworzyć
    Prosimy o jak najszybszy zwrot pieniędzy.
    Uzyskaj dostęp do formularza
    Kontynuacja procesu zwrotu kosztów może zająć do 24 godzin.
    Ten proces może zostać opóźniony, jeśli formularz zwrotu nie zostanie prawidłowo przesłany.

    Ostrzegamy: wiadomość zawiera link do strony, która ma na celu wyłudzenie danych osobowych i danych kart kredytowych. Nie należy otwierać tej strony.

    W przypadku otrzymania e-maila o wskazanej lub podobnej treści, prosimy o niezwłoczny kontakt na adres incydent@mf.gov.pl.

    Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej

    System e-TOLL coraz bliżej. Poznaj główne założenia

    System e-TOLL coraz bliżej. Poznaj główne założenia

    System e-TOLL coraz bliżej. Poznaj główne założenia

    • W czerwcu 2021 r. na państwowych odcinkach dróg płatnych zostanie uruchomiony nowy system poboru opłat e-TOLL.
    • Wygaszenie systemu viaTOLL nastąpi 30 czerwca 2021 r. Od 1 lipca 2021 r. będzie działał tylko nowy system e-TOLL.
    • Dla wszystkich pojazdów przejazd odcinkami Konin – Stryków (autostrada A2) i Wrocław – Sośnica (autostrada A4) bez zatrzymywania się przed szlabanem, będzie możliwy od 1 grudnia 2021 r.

    System e-TOLL to nowoczesne rozwiązanie, oparte na technologii pozycjonowania satelitarnego. Zastąpi dotychczasowy system viaTOLL, który wykorzystuje technologię komunikacji bliskiego zasięgu (DSRC). Nowy system służyć będzie do poboru opłaty elektronicznej za przejazd po wybranych odcinkach dróg krajowych. Administratorem systemu i danych jest szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS).

    e-TOLL zostanie uruchomiony w pierwszej połowie czerwca 2021 r. W maju wystartuje strona internetowa systemu i rejestracja użytkowników e-TOLL. Dzięki temu możliwa będzie kompleksowa obsługa online bez konieczności wizyty w punkcie obsługi i podpisania umowy. Po rejestracji w systemie, użytkownicy będą mieć bieżący wgląd w historię opłat i możliwość zarządzania swoim kontem przez Internet.

    Aplikacja e-TOLL PL

    Bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne będzie dostępna do pobrania w sklepach internetowych Google Play i AppStore. Umożliwi wniesienie opłaty elektronicznej za przejazd pojazdów ciężkich oraz opłaty za przejazd pojazdów lekkich, doładowanie i monitorowanie stanu konta, będzie też zintegrowana z systemem SENT-GEO. Z aplikacji dostarczonej przez MF i KAS będą mogli korzystać zarówno właściciele floty pojazdów, jak i indywidualni kierowcy.

    Internetowe Konto Klienta (IKK)

    W systemie e-TOLL użytkownik będzie miał dostęp do wszystkich danych, dokumentów i usług po zalogowaniu do konta klienta w dedykowanym dla niego serwisie.

    Internetowe Konto Klienta w e-TOLL pozwoli:

    • na pełną rejestrację w e-TOLL, bez konieczności zawierania umowy;
    • zarządzanie użytkownikami w tym m.in. nadawanie dostępów pełnomocnikom i pracownikom o różnych profilach (np.: administrator, księgowy, kierowca);
    • na realizację płatności i doładowanie konta;
    • zarządzanie pojazdami i przypisywanie ich do wybranego konta rozliczeniowego;
    • zarządzanie zarejestrowanymi urządzeniami geolokalizacyjnymi w trybie online;
    • kontakt z operatorem systemu e-TOLL, w tym składanie reklamacji z użyciem dedykowanych formularzy.

    Przejazdy pojazdów ciężkich oraz autobusów

    Każdy użytkownik pojazdu ciężkiego (o łącznej DMC powyżej 3,5 tony) oraz autobusu, będzie mógł wybrać najdogodniejszy dla siebie sposób przekazywania danych lokalizacyjnych w celu naliczenia i wniesienia należnej opłaty drogowej. Do wyboru ma:

    • aplikację e-TOLL PL na urządzenia mobilne,
    • urządzenie pokładowe (OBU – On-Board Unit). Urządzenia takie będą do nabycia w sieci Miejsc Obsługi Klienta e-TOLL lub w sieci dystrybucji operatorów urządzeń pokładowych, którzy pozytywnie przeszli testy dopuszczające,
    • Zewnętrzny System Lokalizacyjny (ZSL), czyli wbudowany w pojeździe moduł GPS.

    Przejazdy pojazdów lekkich

    Od 1 grudnia 2021 r. wprowadzone zostaną dwie możliwości opłacania przejazdu państwowymi odcinkami autostrad przez użytkowników pojazdów lekkich (o łącznej DMC nieprzekraczającej 3,5 tony):

    • zakup biletu autostradowego np. na stacji benzynowej podając numer rejestracyjny pojazdu,
    • na podstawie danych geolokalizacyjnych przekazywanych do Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS (e-TOLL), analogicznie jak to ma miejsce dla pojazdów ciężkich np. z wykorzystaniem bezpłatnej aplikacji e-TOLL PL na urządzenia mobilne dostarczonej przez Szefa KAS.

    Możliwość rozliczania opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów lekkich z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL zostanie, jako opcja, wprowadzona w momencie uruchomienia systemu e-TOLL, czyli już w czerwcu 2021 r.

    Bezpieczeństwo danych w systemie

    Dane w systemie e-TOLL będą przetwarzane na podstawie i w granicach ustawy, wyłącznie w zakresie niezbędnym dla poboru opłat drogowych. Administratorem danych, w tym danych osobowych, przetwarzanych w systemie e-TOLL jest szef KAS. Weryfikacja danych geolokalizacyjnych i usuwanie zbędnych danych będzie prowadzona nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. System nie będzie gromadził danych geolokalizacyjnych spoza płatnych odcinków dróg.

    Jedną z planowanych metod uiszczenia opłat przez użytkowników pojazdów lekkich jest zakup biletu autostradowego. Do takiego zakupu nie będzie wymagana instalacja żadnego urządzenia, ani przekazywanie danych geolokalizacyjnych. Wystarczy podać numer rejestracyjny pojazdu i określić odcinek drogi, na którym realizowany będzie przejazd. Z punktu widzenia ochrony prywatności jest to rozwiązanie ograniczające do minimum zakres przetwarzanych danych.

    Obowiązek wniesienia opłaty za przejazd autostradą będzie spoczywał na właścicielu, posiadaczu lub użytkowniku pojazdu.

    Dla użytkowników pojazdów ciężkich oraz użytkowników samochodów osobowych wnoszących opłatę elektroniczną, zostaną udostępnione dedykowane pasy wjazdowe i wyjazdowe na autostradach.

    Dowiedz się więcej

    Jak się zarejestrować w e-TOLL

    Internetowe Konto Klienta

    Informacje dla operatorów OBU i ZSL

    Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej

    Uruchamiamy Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych

    Uruchamiamy Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych

    Uruchamiamy Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych

    Grafika z abstrakcyjnym tłem, symbolem chmury i dokumentów oraz napisem Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych.
    • Od 1 lutego 2021 r. dotychczasowe rejestry podmiotów akcyzowych prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych zastąpił Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych.
    • Oznacza to rezygnację z papierowych zgłoszeń rejestracyjnych i większe bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym wyrobami akcyzowymi.

    Nowe zasady rejestracji w podatku akcyzowym wprowadziła ustawa z 10 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw.

    Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych prowadzony przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu zastąpił lokalne rejestry prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych.

    Papierowe zgłoszenia rejestracyjne  zostały zastąpione wygodniejszą rejestracją elektroniczną.

    Zmiana pozwoli podmiotom gospodarczym sprawdzić czy ich kontrahenci, którzy uczestniczą w wysyłce i odbiorze towarów akcyzowych, są zarejestrowani i tym samym zmniejszyć ryzyko współpracy z nieuczciwym partnerem biznesowym.

    Kto składa zgłoszenie rejestracyjne

    1. podmioty prowadzące działalność gospodarczą w obszarze podatku akcyzowego czyli:
    • podmioty dokonujące czynności opodatkowanych akcyzą jak i zwolnionych od akcyzy,
    • podmioty nabywające alkohol etylowy całkowicie skażony,
    • podmioty reprezentujące przedsiębiorcę zagranicznego, który nabywa energię elektryczną,  gaz i susz tytoniowy,
    • podmioty u których są niszczone wyroby akcyzowe nieprzydatne do spożycia, zużycia czy przerobu (nowa kategoria podmiotów podlegających rejestracji),
    • pośredniczące podmioty węglowe i pośredniczące podmioty gazowe (dotychczas składające powiadomienie o tej działalności naczelnikowi urzędu skarbowego);
    1. podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej niebędące osobami fizycznymi (np. wojsko, policja, szkoły, przedszkola, Straż Graniczna, GOPR) zużywające zwolnione od akcyzy: paliwa lotnicze, paliwa żeglugowe, gaz LPG - dotychczas nieobjęte obowiązkiem rejestracji.

     

    Możliwość fakultatywnej rejestracji na nowych zasadach mają osoby fizyczne zużywające gaz LPG do celów grzewczych.

    Jak się zarejestrować

    Rejestracja do Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych odbywa się poprzez Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Wymaga to posiadania lub założenia konta na tym portalu i uzyskania indywidualnego numeru ID SISC.

    Zgłoszenie rejestracyjne powinno być podpisane jednym z podpisów elektronicznych: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym, podpisem weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego albo innym podpisem dopuszczonym przez ministra finansów.

    Rejestracji należy dokonać przed podjęciem działalności gospodarczej w akcyzie lub przed pierwszym nabyciem przeznaczonych do zużycia wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy.

    Podmioty już zarejestrowane dokonują aktualizacji zgłoszeń rejestracyjnych

    Podmioty akcyzowe, które były już wcześniej zarejestrowane w lokalnych bazach prowadzonych przez naczelników urzędów skarbowych, nie dokonują ponownie rejestracji, są jednak zobowiązane elektronicznie potwierdzić dotychczasowe dane i uzupełnić zgłoszenie rejestracyjne o informację dotyczącą właściwego dla danego podmiotu organu podatkowego.

    Aktualizacji należy dokonać do 30 czerwca br.

    Do 30 czerwca br. przewidziano również okres przejściowy na dokonanie rejestracji przez:

    • podmioty dotychczas niepodlegające obowiązkowi rejestracyjnemu tj. podmioty prowadzące miejsce niszczenia wyrobów akcyzowych oraz podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej zużywające zwolnione od akcyzy paliwa lotnicze, paliwa żeglugowe i gaz przeznaczony do celów opałowych,
    • pośredniczące podmioty węglowe i gazowe, które przed 1 lutego 2021 r. zamiast zgłoszenia rejestracyjnego złożyły powiadomienia o rozpoczęciu swojej działalności.

    Kogo nie dotyczą nowe regulacje

    1. osób fizycznych,
    2. podmiotów olejowych (zużywających podmiotów olejowych i pośredniczących podmiotów olejowych),
    3. pośredniczących podmiotów tytoniowych.

    Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej

    Brexit – nowe formalności celne od 1 stycznia 2021

    Brexit – nowe formalności celne od 1 stycznia 2021

    Brexit – nowe formalności celne od 1 stycznia 2021

    Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej opuściło Unię Europejską. W związku z tym 31 grudnia 2020 r. zakończy się okres przejściowy, w którym obowiązywały, m.in. unijne regulacje dot. VAT. Od 1 stycznia 2021 r. należy dokonywać formalności celnych, wymaganych na mocy prawa Unii. Oznacza to, że:

    • Wielka Brytania stanie się  krajem trzecim jak, np. Ukraina. Przedsiębiorcy prowadzący wymianę handlową z tym krajem powinni poznać formalności i procedury celne oraz uwzględnić w działalności biznesowej fakt, że wymagają one więcej czasu niż w przypadku handlu w ramach UE,
    • dotychczasowe numery EORI wydane w Wielkiej Brytanii nie będą ważne i należy wystąpić o EORI w Polsce/UE,
    • jeżeli firma uzyskała status AEO w Wielkiej Brytanii, to nie będzie on ważny w Polsce/UE (b. rzadkie, lecz możliwe przypadki),
    • firmy będą musiały udowodnić status pochodzenia towarów, aby uzyskać traktowanie preferencyjne na mocy ewentualnej przyszłej umowy między UE a Wielką Brytanią. W przypadku braku umowy między UE a Wielką Brytanią nie będzie handlu na zasadach preferencyjnych.

    W przypadku Irlandii Północnej, w umowie o wystąpieniu zastosowano inne rozwiązanie - od 1 stycznia 2021 r. w tym kraju będzie występował mieszany system VAT, w ramach którego:

    • obrót towarowy (m.in. dostawy towarów, transakcje wewnątrzwspólnotowe i import towarów) będzie objęty zharmonizowanymi przepisami UE w dziedzinie VAT,
    • świadczenie usług będzie traktowane jak świadczenie usług pomiędzy państwami członkowskimi UE a państwami trzecimi, czyli jak z Wielką Brytanią.

    Koordynator ds. BREXIT w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie:
    podkom. Andrzej Malina, tel.: +48 12 299 23 04

     

    Zachęcamy do śledzenia na bieżąco informacji publikowanych na stronach:

    https://www.podatki.gov.pl/clo/brexit/

    https://ec.europa.eu/taxation_customs/uk-withdrawal-pl

    https://www.gov.uk/

     

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 09.12.2020 Data publikacji: 09.12.2020 17:56 Data ostatniej modyfikacji: 14.01.2021 10:01
    Autor: Monika Jakutin Osoba publikująca: Monika Jakutin Osoba modyfikująca: Adam Grudziecki
    Rejestr zmian

    Wyślij pismo przez ePUAP do właściwego urzędu

    Wyślij pismo przez ePUAP do właściwego urzędu

    Wyślij pismo przez ePUAP do właściwego urzędu

    Każdy małopolski urząd skarbowy posiada własną, indywidualną skrzynkę odbiorczą w systemie ePUAP. Wysyłając pismo np. wniosek o przyznanie ulgi upewnij się, że wysyłasz go do swojego urzędu.

    Poniżej listę skrzynek wszystkich małopolskich urzędów skarbowych:

    Nazwa urzędu Adres skrzynki ePUAP Link do skrzynki ePUAP danego urzędu
    Urząd Skarbowy w Bochni /25bt8i7qll/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Brzesku /9numd0v85b/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Chrzanowie /0kb6ojw335/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Dąbrowie Tarnowskiej /x102n4qwh7/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Gorlicach /b0598qfnd3/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Pierwszy Urząd Skarbowy Kraków /0ds8flh28y/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Drugi Urząd Skarbowy Kraków /3825abylg5/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Krowodrza /7j915wbdbu/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Nowa Huta /34x42dsekb/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze /u3m888sul1/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Prądnik /5jq817ego5/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto /gvx944tf5y/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy Kraków-Śródmieście /ok9677cfjf/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Limanowej /cqs12a75x1/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Miechowie /nxft60b95n/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Myslenicach /em8455nrb2/skrytka Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Nowym Sączu /0o1u65xdkq/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Nowym Targu /9vi5fbi143/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Olkuszu /7h06kk1aje/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Oświęcimiu /f109f8abqt/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Proszowicach /vl42kj7n84/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Suchej Beskidzkiej /i4ut69pu7c/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie /4ink6b62lf/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie /5ra74n9dyq/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Wadowicach /qy1tra985l/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Wieliczce /962ph3jxsy/skrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Urząd Skarbowy w Zakopanem /uo1366mehz/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Małopolski Urząd Skarbowy w Krakowie /71wtqdv83o/SkrytkaESP Link do skrzynki ePUAP urzędu

     

    Dodatkowo podajemy skrytki ePUAP Izby Administracji Skarbowej w Krakowie i Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Krakowie służące do składania wniosków właściwych dla spraw prowadzonych przez te jednostki:

    Nazwa urzędu Adres skrzynki ePUAP Link do skrzynki ePUAP danego urzędu
    Małopolski Urząd Celno-Skarbowy w Krakowie /80kjvy6b8l Link do skrzynki ePUAP urzędu
    Izba Administracji Skarbowej w Krakowie /9ew9t75coj Link do skrzynki ePUAP urzędu

     

    Rejestr zmian

    Uwaga na fałszywe e-maile od rzekomych pracowników KAS

    Uwaga na fałszywe e-maile od rzekomych pracowników KAS

    Uwaga na fałszywe e-maile od rzekomych pracowników KAS

    Urzędy skarbowe województwa małopolskiego nie wysyłają e-maili z zawiadomieniem o kontroli, wezwaniem do zapłaty zaległego podatku lub żądaniami przesłania dokumentów.

    Do małopolskich urzędów skarbowych nadal docierają sygnały o podejrzanych mailach od osób podszywających się pod pracowników Krajowej Administracji Skarbowej. Treść korespondencji różni się (wezwanie do zapłaty, zawiadomienie o kontroli, żądanie przesłania dokumentów) ale ma jeden element wspólny – wszystkie tego typu maile są fałszywe i nie zostały wysłane z serwerów Krajowej Administracji Skarbowej.

    Otwieranie załączonych do nich plików lub wysyłanie odpowiedzi do nadawcy jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem lub przekazanie danych nieuprawnionym osobom.
    Administracja skarbowa ma możliwość kontaktowania się elektronicznie z podatnikami, lecz nie jest to rodząca skutki prawne korespondencja urzędowa. Tym samym nigdy nie będą to pliki z dokumentami, z którymi należy się zapoznać, zawiadomienie o zbliżającej się kontroli ani konto bankowe, na które trzeba przelać podatek.


    W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z właściwym miejscowo urzędem skarbowym.

    27 grudnia br.dniem wolnym od pracy

    27 grudnia br.dniem wolnym od pracy

    27 grudnia br.dniem wolnym od pracy

    Urzędy skarbowe województwa małopolskiego, Małopolski Urząd Celno-Skarbowy oraz Izba Administracji Skarbowej w Krakowie 27 grudnia 2019 r. (piątek) nie pracują. 

    Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 21 Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 listopada 2019 r. (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).