1 września 2015r. uruchomiono 50 centrów obsługi w wybranych urzędach skarbowych. Jest to udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale także w wybranych miejscach na terenie całego kraju.
W centrach obsługi, bez względu na właściwość miejscową przyjmowane są podania i deklaracje, wydawane zaświadczenia oraz udzielane są wyjaśnienia w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym także podmiotom, które zamierzają podjąć działalność gospodarczą.
W centrach obsługi przyjmowane są również deklaracje i zgłoszenia, o których mowa w art. 43a ust.1 ustawy z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 963 z późn. zm.), art. 77 ust. 1b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1793 z późn. zm.).
Ponadto w centrach obsługi przyjmowane są określone deklaracje akcyzowe.
W woj. Małopolskim działają cztery Centra Obsługi:
- Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie, Al. Solidarności 5-9B,
- Urząd Skarbowy Kraków-Nowa Huta, Os. Bohaterów Września 80,
- Urząd Skarbowy w Nowym Targu, ul. Parkowa 13,
- Urząd Skarbowy w Bochni, ul. Gołębia 3.