Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie – pod numerem telefonu: 22 460 59 92
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy w Proszowicach przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególnosci poniższe przepisy:

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 201),
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity Dz. z. Z 2016 r. poz.23 z późn. zm.),
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku  w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
    Zarządzenie  Ministra  Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izby administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izby administracji  skarbowej,
    Regulamin Organizacyjny Urzędu Skarbowego w Proszowicach.
     


    Sprawy w Urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy poszanowaniu ogólnych zasad określonych w Ordynacji Podatkowej.
    Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyb, że przepisy powyższej ustawy stanowią inaczej ( art 139 §1 Ordynacji). Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie ( art 139 §2 Ordynacji). W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy ( art.140 §1 Ordynacji). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu( art.139 §4).

    Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia - jeżeli sprawa nie została załatwiona przez Izbę Skarbowa - do Ministra Finansów ( art 141 §1 Ordynacji).

    Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Wymogi formalne podania przewidują co najmniej wskazanie w nim treści żądania, osoby od której pochodzi oraz jej adresu. Przepisy szczególne mogą określać dodatkowe wymagania jakie winno spełniać podanie . Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Dyrektora Izba Skarbowej za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który wydał decyzję.

    Bezpośrednia obsługa informacyjna i kancelaryjna podatników odbywa się na parterze siedziby Urzędu - Dział Obsługi  Bezpośredniej i  Wymiany  Międzynarodowej -  gdzie wydzielone są stanowiska obsługujące podatników w zakresie:
    - udzielania informacji interesantom o sposobie załatwiania spraw w urzędzie,
    - przyjmowania formularzy, pism i innych dokumentów,
    - wydawanie potrzebnych formularzy i druków podatkowych,
    - wydawania zaświadczeń,
    - przyjmowanie korespondencji napływającej droga pocztową.

    Korespondencja może być przekazywana do Urzędu : osobiście, droga pocztową, telefaksową i elektroniczną - z uwzględnieniem procedur zapisanych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 08.05.2015 Data publikacji: 12.05.2015 12:30 Data ostatniej modyfikacji: 29.12.2023 16:10
    Autor: Beata Knapik Osoba publikująca: Jacek Witecki Osoba modyfikująca: Aleksandra Stachura
    Rejestr zmian