«Powrót

Krajowa Administracja Skarbowa już działa

Krajowa Administracja Skarbowa już działa

Krajowa Administracja Skarbowa już działa

Krajowa Administracja Skarbowa funkcjonuje od 1 marca 2017 r. - jak załatwię swoje sprawy?
Z dniem 1 marca 2017 r. została utworzona Krajowa Administracja Skarbowa. Jest to reforma dotychczasowych struktur administracji podatkowej, Służby Celnej i kontroli skarbowej. Wprowadzone zmiany  umożliwią lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych, finansowych i organizacyjnych połączonych pionów.
 
Krajowa Administracja Skarbowa to wyspecjalizowane jednostki administracji rządowej wykonujące zadania z zakresu realizacji dochodów z tytułu podatków, należności celnych, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych, ochrony interesów Skarbu Państwa oraz ochrony obszaru celnego Unii Europejskiej. Zapewniać będą także obsługę i wsparcie podatnika, płatnika i przedsiębiorcy w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych i celnych.
 
Nową, skonsolidowaną Krajową Administrację Skarbową w województwie małopolskim będą tworzyć: Izba Administracji Skarbowej w Krakowie wraz z dotychczasowymi urzędami skarbowymi i wyspecjalizowanym Małopolskim Urzędem Skarbowym do obsługi największych przedsiębiorców, Małopolski Urząd Celno-Skarbowy z siedzibą w Krakowie i z dwoma delegaturami UCS w Krakowie i Nowym Sączu oraz sześcioma podległymi oddziałami celnymi.
 
Wdrażając Krajową Administrację Skarbową chcemy szczególnie dbamy o komfort i bezpieczeństwo naszych podatników, dlatego bez zmian pozostaną:
  • urzędy skarbowe ich siedziby oraz zasięg terytorialny,
  • numery rachunków bankowych,
  • zasady rozliczania podatków PIT, CIT, od spadku i darowizn i od czynności, 
  • cywilno-prawnych,
  • obsługa w wyspecjalizowanych urzędach skarbowych,
  • numery telefonów infolinii podatkowej i celnej.
 

Pliki do pobrania