Małopolskie urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom

Małopolskie urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom

Małopolskie urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom

Zdjęcie przedstawia prelegentów i naczelników - laureatów konkursu

Urząd Skarbowy w Miechowie, Urząd Skarbowy w Proszowicach i Małopolski Urząd Skarbowy to tegoroczni laureaci konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy".

Małopolska Loża BCC podsumowała wyniki ankiet wypełnianych przez przedsiębiorców w ramach XVI edycji współzawodnictwa o miano przyjaznego fiskusa.

W trakcie spotkania członków Loży Małopolskiej Business Centre Club z przedstawicielami administracji skarbowej, które odbyło się 5 czerwca br. rozstrzygnięto XVI edycję konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy. Spotkanie poprowadził Kanclerz Loży Marek Piwowarczyk. W gali konkursu udział wzięli Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie Tadeusz Gibas oraz naczelnicy urzędów skarbowych województwa małopolskiego.

Honorowe dyplomy dla Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy odebrali: Mariola Farmas, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Miechowie, Piotr Brzuchański, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Proszowicach oraz Tomasz Janeczek, Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie.

Dyrektor Tadeusz Gibas przedstawił nowe regulacje w Konstytucji Biznesu, która ma zreformować oraz uprościć przepisy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Dotyczą one takich obszarów, jak: zakładanie firmy, relacje przedsiębiorców z urzędami, zawieszenie działalności, zasady tworzenia prawa gospodarczego, obowiązki związane z prowadzeniem działalności.

Mówił też o stanie realizacji reformy KAS oraz o jej wpływie m.in. na: uszczelnienie systemu podatkowego, powstrzymanie wprowadzania na rynek nielegalnych wyrobów tytoniowych i alkoholowych, zapewnienie bezpieczeństwa gospodarczego obywatelom. Na zakończenie powiedział także o funkcjonowaniu Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz split payment.

Po wystąpieniu Tadeusza Gibasa odbyła się dyskusja, podczas której przedsiębiorcy zgłaszali uwagi dotyczące JPK oraz split payment, szczególnie dotyczące jego wpływu na płynność finansową.

Zdaniem autorów konkursu, urzędy, w których przedsiębiorca może liczyć na fachową pomoc i obsługę w życzliwej atmosferze, powinno się nagradzać, a tym samym przyczyniać do upowszechniania wysokich standardów obsługi.